ads ads

Kesan-Kesan Tsunami Jepun Ke Atas Negara Malaysia


Assalamualaikum..rasanya dah dekat seminggu tsunami melanda negara Jepun..kita semua amat simpati atas nasib yang ditimpa rakyat-rakyat negara jepun..ditambah pula dengan loji nuklear yang meletup memberi lebih ancaman maut kepada mereka..

Namun begitu, keadaan yang menimpa negara matahari terbit itu juga memberi kesan serba sedikit kepada negara kita, Malaysia. Ni lah yang aku nak ceghita sikit ni..

1) Kilang-kilang Jepun di Malaysia tidak dapat beroperasi dengan baik kerana barang-barang yang perlu di'shipping' dari Jepun tergendala

2) Makanan-makanan yang diimport seperti bijirin, ikan perlu diperiksa semula sebelum dibawa masuk ke Malaysia, takut2 ada virus..

3) Sistem internet di Malaysia menjadi slow akibat gangguan di Jepun, sebabnya kita menggunakan sistem internet yang melalui negara jepun untuk sampai ke server utama..

4) dan yang last sekali..berhati-hati dengan hujan asid..walaupun jabatan kajicuaca malaysia menyatakan tiada apa2 bahaya, tapi kemungkinan nak berlaku tu ada disebabkan loji nuklear yang meletup dan kondisi udara yang bergerak tak tahu ke mana kan..huhu..

OK lah tu je buat setakat ini..berhati2lah ye..dan sama-sama kita doakan buat saudara2 kita di sana..


21 comments to "Kesan-Kesan Tsunami Jepun Ke Atas Negara Malaysia"

Post a Comment

(C) All Rights Reserved. Angin Malam | Free blogger templates Designed by SkinPress.com. Sponsored by: Premium Templates | Premium Themes. Distributed by: blog template

Powered by Blogger.

Followers

Blog Archive

My Blog List

Web hosting for webmasters