ads ads

Kenapa Perlu Blogwalking?

Aku rasa tak perlulah aku nak bagitau lagi ape itu blogwalking..kepada blogger2 aku rase istilah tu dah memang sebati dengan hidup diorang kot..termasuklah yang baru2 berblogging macam aku ni..

blogwalking
Aku mula-mula ada blog pun aku tak reti nak blogwalking ni..my wife yang mula2 ajar..kenapa kena blogwalking sayang??banyak faedah sebenarnya blogwalking ni..mula-mula sekali blogwalking ni kita nak promote blog kita..supaya orang melawat blog kita..di samping tu kita dapat mengeratkan silaturrahim dengan blogger2 yang lain di luar sana..

Bila dah ramai kenal..dah selalu jenguk blog kita..network kita pun meningkat..silap2 link atau url kita pun dipromosikan oleh blogger2 lain..atau pun follower2 kita..blogwalking juga salah satu cara nak up kan trafik unique kita..bila trafik dah naik..senang la nak dapat iklan dari penaja (nuffnang)..bila ramai datang kat blog kita..so kebarangkalian nak klik $$ tu tinggi la..murah rezeki..

Tapi malangnya ade jugak yang blogwalking sebab nak transfer virus bila kita klik kat link dia..ada jugak yang blogwalking sebab nak burukkan blog orang lain..dan salahguna link blog orang..ini memang tak patut..jahat..so blogwalking lah anda dengan cara yang sihat, barulah blog anda sihat..disenangi orang lain dan dimurahkan rezeki..Ikhlaslah berblogwalikng..


1 comments to "Kenapa Perlu Blogwalking?"

Post a Comment

(C) All Rights Reserved. Angin Malam | Free blogger templates Designed by SkinPress.com. Sponsored by: Premium Templates | Premium Themes. Distributed by: blog template

Powered by Blogger.

Followers

My Blog List

Web hosting for webmasters